Målsætning

Målsætning.

Eleverne skal gennem, deres skolegang tilegne sig viden og kompetencer, der giver dem mulighed for at opnå højest mulig grad af selvhjulpenhed og selvindsigt samt give dem de bedste forudsætninger for at være deltagende medborgere.

Skolen skal være medskaber af livsduelige[1] unge mennesker med mod på livet og lyst til læring. Eleverne skal have de optimale læringsbetingelser for at udvikle deres faglige, sociale og personlige kompetencer med sigte på at opnå en god tilværelse og indgå i en ungdomsuddannelse, der passer til dem.

Alle børn på Kærholm skal udfordres og støttes, så netop deres individuelle potentiale udvikles bedst muligt.

[1] Livsduelighed forstås som personlige, sociale og faglige egenskaber og kompetencer, der i samspil bidrager til en persons evne til konstruktivt at håndtere udfordringer, fungere alene såvel som i fælleskaber og udvikle sig i mødet med omverdenen. (Mette Deding et al. ”Livsduelighed”, SFI/Det nationale forskningscenter for velfærd, København 2016).