Individuel udviklings og læringsplan
Vi supplerer vores brug af Min Uddannelse med et dokument vi kalder for Individuel Udviklings og læringsplan.
Der er udarbejdet en fast skabelon til den Individuelle udviklings og læringsplan.
Kontakt- lærer og pædagog er ansvarlige for at skrive og at beskrivelser og mål er afstemt med teamet.
Elever inddrages afhængigt af alder og funktionsniveau
Faglærer skriver i deres fag – kontaktteam er ansvarlig for at følge op
Når udviklings og læringsplanen er udarbejdet gennemlæser teamet og giver feedback. Hvis der er noget der ikke er enighed om drøftes dette i teamet med henblik på justeringer. Formålet er at sparre med hinanden, være nysgerrige, samstemme og dermed udvikle den pædagogiske tilgang.
Teamet har et fælles ansvar i forhold til det skriftlige materiale der sendes ud af huset
Kontaktteam er ansvarlige for den endelige redigering.
Primærkontaktperson sørger for at den frigives til forældre.
Kontaktteam gennemgår planen med forældre og inddrager eleven afhængigt af alder og funktionsniveau
Udviklingsplaner justeres løbende over året, som minimum i forbindelse med de to konferencer (se dokumentet om møder på Kæret)
Årshjul for arbejdet med Individuelle udviklings og læringsplaner:
Skolens årsplan
Mål for klassen
Årsplan for klassen
Årsplan for fag
Individuel udviklings og læringsplan (gennemgås og justeres løbende på elevkonference/elevrul)
Statusbeskrivelse