Læringssyn

Vi har den grundlæggende opfattelse, at læring og trivsel hænger sammen. Derfor arbejder vi altid med et bredt læringssyn, som har fokus på faglige, personlige og sociale kompetencer og elevens generelle trivsel. Det kan for den enkelte elev betyde, at man i en periode har et særligt fokus på et af områderne, for at nå frem til at kunne udvikle sig mere på et andet.

Læring sker i samspillet mellem den lærende og omgivelserne og i en tilegnelsesproces, der foregår i den lærende. Læring foregår både i hverdagslivet og i didaktisk tilrettelagte situationer.

Læring er en relationel proces, der foregår i praksisfællesskaber – det kan være det helt lille fællesskab én til én, mindre grupper eller større fællesskaber. Vi har fokus på den læring og udvikling, der finder sted og ønsker at tydeliggøre progressionen både fagligt, personligt og socialt for den enkelte.